Friday 15 March 2013

Redha itu Ikhlas

Assalamualaikum to all readers .

Siapa kata , bila apa yang kita impikan selama ini tidak tercapai kita tak sedih . Sedih , itu lah yang sedang aku rasa sampai ke hari ini . Aku tahu Mak dan Ayah mengharapkan anak sulungnya ini " Nor Adlyin Binti Mohd Aris " akan sambung study ke peringkat yang lebih tinggi lagi .
 
Aku redha andai ini takdir aku . Hampir sebulan setelah melihat keputusan tue , aku akan bersedih setiap masa apabila teringat .  ' Mak selalu pesan jangan bersedih mungkin rezeki alin kat tempat lain dan rezeki ke alam pekerjaan' . Mak Ayah dan kawan kawan adalah penguat semangat aku untuk teruskan perjuangan aku , agar aku tidak berputus asa dalam apa jua keadaan .

Alhamdulillah , sekarang aku redha dan Allah telah janji kan yang tebaik untuk hamba-hambanya . Ada hikmah di sebalik semua ini .

Sesungguhnya kebahagian itu bukan lah bergantung pada orang lain , tetapi berada di tangan sendiri .
Dan
Hadapilah kenyataan yang tidak ada jalan keluar . Kelak nanti kita akan menjumpai di dunia ini perkara yang anda tidak mampu mengubahnya , tetapi hanya mampu berinteraksi denganya dengan berbekal kesabaran dan iman .  (:
 
 

1 comment: